04 Ocak 2011

gülsüm inek heykeli.

"aradım bulamadım altın anlamı
ama farkettim altındaki anlamı"
                         enis batur

hep birlikte kazanında kaynadığımız bu "sembolik dünya"da bir simge de bu tahakküme,zulme yakıştırmak istesek benim önerim "altın" olurdu.bu gün altın inancı "büyük insanlık"ın ortak dinidir,her dinden insanlar,ateistler de dahil olmak üzere altına koşuyorlar,önünde eğilip bütün sadakatleriyle ona bağlanıyorlar.altın;sahip olmak ve yönetmenin en kudretli ve billur ifadesi gibi duruyor.
ibnü-l arabi'nin "sizin taptıklarınız benim ayaklarımın altındadır." gibi bir ifadesi var.rivayete göre ibnü-l arabi'yi idam ettikten sonra bu ifadeyi sarfettiği yeri kazmışlar;altın çıkmış.
bir ülkede tahakküm kime çalışıyor,kim güçlü,kim iktidar?bu soruya yanıt bulmak için altın dininin ruhban sınıfına bakacaksın ve bu ruhban sınıfını iyi teşhis etmek için de konuşulamayanlara,kutsallara bakacaksın.
sözgelimi heykeller iyi bir örnektir;bir hakim zümre yıkılırken heykelleriyle birlikte yıkılır,sanırsın ki hürriyet.hayır hemen yerine yeni hakim zümrenin heykelleri dikilecektir.sadece altın el değiştirmiştir.
gülsüm inek bir diktatörün büstünü devirmiş,güzel,zaten devrileceği varmış da gülsüm inek buna vesile olmuş,o büst orada duramayacak,belli.ama gülsüm ineğin heykelini dikelim diyorlar.bu nedir?ineklerin yararına bir şeyden mi bahsediliyor burada?hayır.kral öldü,yaşasın yeni kral hesabı bu.gülsüm inek sembolüyle kralın ölümü ilan ediliyor önce.sonra yeni dönemin heykelleri dikilecek,yeni kral kutsanacak.
yakında taraf gazetesinde yazılarına başlayacak olan ve son kitabını gülsüm ineğe adayan siyasetbilimci serdar kaya:"atatürk büstünü deviren gülsüm ineğe anıt mezar yapılmalı"
bu anıt mezar işinin de "anıt kabir"e istinaden önerildiği belli.hasan kel,kel hasan.mesele tahakküm idiyse bütün heykeller,anıtlar yıkılmalı.
heykelin yerine heykel,anıtın yerine anıt;bu gün türkiyede bütün bu çatışmaların,gerilimlerin,sıkıntıların tek bir açıklaması var:altın el değiştiriyor.

2 yorum:

mehmet işten dedi ki...

ama daha önce de izah ettik dostum "hasan kel" ile "kel hasan" aynı değildir; en azından birincisi bir hükümdür ikincisi değildir.

çeşm-i sansar dedi ki...

haklısın...da;
hasan,keldir ama "kel hasan" da keldir.
hasanlığa gelince hiç bir kuşku yok ki ikisi de "hasan"dır.
neyzen tevfikin dediği gibi bir varsa kurna değişiyor.